Students' beliefs about professional english in engineering
DOI:
https://doi.org/10.63207/51t5em76Keywords:
students’ beliefs, English for professional purposes, engineering education, action research, narrative framesAbstract
This work is contextualised in the course Inglés Técnico I, which we teach for the Chemical Engineering and Mechanical Engineering programs (School of Engineering, UNRC). The course aims at training students to read academic genres that are instrumental in the engineering disciplinary culture, in order to contribute to the students´ academic literacy development. In view of the new educational programs for both careers, we have been considering gradual changes to systematize the three new courses to be lectured in 2026: Inglés Académico, Inglés Profesional I and Inglés Profesional II. This curricular framework will allow us to scaffold the students’ development of academic literacy in Inglés Académico, so that we can transition into Inglés Profesional I and Inglés Profesional II and therefore foster the development of competences that students will need in work contexts for professional purposes. In this scenario, the purpose of this work is to socialize an activity we carried out at the beginning of Inglés Técnico I (2024), to be able to listen to our students’ voices regarding their beliefs and expectations about their roles as future engineers, related to the use of English in their professional practice. We conducted an educational experience based on an action research approach with the use of narrative frames as data collection instruments. The data about the students’ beliefs provide relevant information to design and teach Inglés Profesional I and Inglés Profesional II in the new educational programs.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Gabriela Celeste Galfioni, Verónica Muñoz

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons CC BY-NC-SA 2.5 AR que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).







