CHALLENGES IN ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE LEARNING (EFL): BELIEFS AND EMOTIONS OF ADULT STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.63207/nt5d6s82Keywords:
Beliefs – Emotions - English as a Foreign Language – Adult StudentsAbstract
Learning a foreign language can be particularly challenging for adult students. This process demands a comprehensive understanding of the various factors that influence it. Previous studies have shown that beliefs and emotions are intrinsically interconnected affective factors that influence how students approach learning. Recognizing the relevance of affective factors in foreign language learning (EFL), this qualitative study explores the beliefs, emotions, and challenges faced by adult students learning English in an adult education context in the province of Jujuy, Argentina. Through a semi-structured questionnaire and in-depth interviews, the beliefs and emotions related to their learning processes were identified. The results showed that, although students shared strong motivation to learn English related to better professional and work opportunities, they faced significant challenges in their learning processes. This study highlights the importance of designing more effective pedagogical interventions that address both cognitive and emotional aspects and help adult students face challenges in their learning processes.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Verónica Mariela Piquer, María Celeste Gabriela Toconas

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons CC BY-NC-SA 2.5 AR que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).