ADDRESSING DISABILITY AT THE NATIONAL UNIVERSITY OF RÍO CUARTO. INSTITUTIONAL MANAGEMENT PERSPECTIVES
DOI:
https://doi.org/10.63207/dvne9408Keywords:
Inclusion, disability, universityAbstract
The text addresses a qualitative study on the inclusion of students with disabilities at the National University of Río Cuarto, exploring how educational institutions build their identity through formal and practical dimensions. The methodology, framed in an interpretive-comprehensive paradigm, seeks to go beyond the superficial description of policies, delving into the meanings and senses that actors construct around educational inclusion. The approach to disability is analyzed from two complementary perspectives: official documentation and everyday experiences. The study recognizes a growing interest in making the conditions of students with disabilities visible, although it points out that, based on the data obtained in the research process even, institutionally, the necessary depth to generate structural transformations has not yet been achieved. The research, developed between 2020 and 2023, recovers the voices of various educational actors linked to management to understand the place that disability occupies in the university agenda and how institutional worldviews shape organizational culture and educational processes. The fundamental objective is to reveal how individual and collective interpretations shape inclusive practices in the university environment.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Silvia Castro

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons CC BY-NC-SA 2.5 AR que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).